piątek, 21 marca 2014

Kawa 1 - drzewko

Tym postem rozpoczynam krótka serię ciekawych pomysłów na prezenty. Główną rolę odgrywa kawa, dokładniej jej ziarna oraz sznurek lniany. W pierwszej propozycji przedstawiam drzewko kawowe w ceramicznej donicy. Pniem jest gałąź wierzby mandżurskiej owinięta sznurem, "liśćmi" kule oklejone ziarnami kawy. Wszystko zostało usytuowane w donicy wypełnionej pianką florystyczną przeznaczoną do kwiatów sztucznych (kolor szary). Ale po kolei...
Przygotowałam 6 kul styropianowych, średnica 6 cm, które pomalowałam brązową farbą
 dzięki temu przyklejając gorącym klejem ziarna kawy w szczelinach nie był widoczny biały styropian
 Gałąź wierzby została tak dobrana, aby posiadała 6 mniejszych odgałęzień - każde na jedną kulę
 Na początku sznurem owijałam bardzo dokładnie odgałęzienia (zaczynałam na końcu, kończyłam przy pniu). Aby sznur się nie przesuwał, co jakiś czas na gałązkę nanosiłam klej i dociskałam sznur. Na końcu owinęłam główny pień drzewka, aby ukryć zakończenia lub niedoskonałości.
 Podstawa drzewka, wypełnienie donicy, zostało wykonane z 2 bloków pianki florystycznej. Zostały tak docięte w miejscu połączenia, że gałąź bez klejenia "leży w nich jak ulał", jak w formie do odlewu. Uzyskałam to dzięki wielokrotnym przymiarkom po drobnych wydrążeniach. Po włożeniu do donicy drzewko stoi nieruchomo. Górę pianki okleiłam brązową bibułą - zapobiega to jej kruszeniu się i pyleniu. Na bibule ziarnko po ziarnku naklejałam kawę. Tak uzyskałam podłoże. 
 Na koniec na wierzchołkach gałęzi zostały umieszczone przygotowane kule. Udało się je zamocować po wydrążeniu w nich otworów o średnicy ok 1 cm, wypełnieniu minimalnie klejem (zapobiegnie to rozpadnięciu się kompozycji) i nałożeniu na gałęzie. Warto wiedzieć, że utworzenie otworu w kuli wiąże się z usunięciem około 2 ziarenek kawy z powierzchni, ale to nie jest problemem. Podczas pracy kule ciągle były zawinięte w woreczki foliowe, co widać w lewym górnym rogu na poprzednim zdjęciu. Dzięki temu kawa utrzymuje swój aromat na dłużej.
 Pień również został ozdobiony w kilku miejscach pojedynczymi ziarnami kawy. Aby przełamać brąz do kompozycji dodałam morelowe kwiaty z pianki. Całość została opakowana w celofan, ponieważ była prezentem. Celofan pomógł również w zachowaniu aromatu. Aby dopełnić całość, na opakowaniu zastosowałam taki kwiat jak w kompozycji.
 A teraz w świetle dziennym:


Prezent jest bardzo stylowy. Już wkrótce kolejne propozycje - łatwiejsze - z kawą w roli głównej. Pozdrawiam!

2 komentarze:

  1. jak zwykle bardzo pomysłowo i efektownie, bardzo mnie te drzewko urzekło, jeśli pozwolisz wykorzystam twój pomysł jako inspiracje do stworzenia czegoś nowego w moim wydaniu jak tylko znajdę czas między wykończeniem jajek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ bardzo proszę. Zaznaczę - jest bardzo czasochłonne ;)

    OdpowiedzUsuń